„Tajlandia to zawsze dobry pomysł” 😎 Najpopularniejszy kraj Azji Południowo-Wschodniej i jest wiele powodów dla tego tytułu.

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Kanchanaburi sanktuarium dla słoni, pływanie ze słoniem rzeka

„Tajlandia to zawsze dobry pomysł” parafrazując Audrey Hepburn 😎

Najpopularniejszy kraj Azji Południowo-Wschodniej i możemy znaleźć wiele powodów dla tego tytułu.

Wiele lat temu Audrey Hepburn powiedziała „Paryż to zawsze dobry pomysł”. Dla tych, którzy kochają słońce, palmy, kokosy i plaże, parafrazuję „Tajlandia to zawsze dobry pomysł”.

Zobacz ze mną, jak piękna jest Tajlandia…

Bangkok 📍

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia świątynia

To ogromne, zatłoczone, ruchliwe, gorące i wilgotne, zanieczyszczone miasto, w którym zawsze staram się nie spędzać dużo czasu. Oczywiście jest kilka interesujących miejsc, takich jak świątynie, bary na szczytach wieżowców, nocne targi, ale dla mnie to tylko szybki przystanek do innych miejsc. Jeśli wybierasz się tam po raz pierwszy, mam dla ciebie dwa ostrzeżenia. Po pierwsze, w różnych częściach miasta znajdują się dwa lotniska, więc zachowaj ostrożność przy rezerwacji lotów, aby uniknąć niepotrzebnej paniki 😉 Po drugie, są słwne lub powinnam napisać niesławne kluby nocne, w których ludzie grają w ping ponga… nie chcę wchodzić w szczegóły i osobiste doświadczenia, ale bądź ostrożny z tym 😅

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Bangkok hotel wieżowiec

Ayutthaya 📍

Około 80 km na północ od Bangkoku znajduje się dawna stolica Królestwa Syjamu z 1350 r., a teraz niesamowity kompleks świątyń i ruin. Zdecydowanie „musisz zobaczyć”, jeśli jesteś w mieście.

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia świątynia Ayutthaya

📍Kanchanaburi

W zachodniej części kraju znany jest z mostu na rzece Khwae i smutnych wydarzeń z przeszłości (i bardzo znanego starego filmu), ale odwiedziłam to miejsce w innym celu, aby spotkać słonie.

Odwiedziłam sanktuarium „The Elephant World” i spędziłam niesamowity czas jako wolontariusz. Słyszałam również negatywne komentarze na temat tego miejsca, ale nie mogę powiedzieć, czy są prawdziwe, ponieważ ludzie lubią tworzyć dramaty i ignorować poważne problemy.

Gotowanie mango sticky rice – porcje dla słoni jak widać są spore…

Dlaczego NIE powinniśmy jeździć na słoniach w żadnym turystycznym miejscu? Ponieważ w celu uczynienia ich posłusznymi i bezpiecznymi przy ludziach, są uwięzione jako malutkie słoniki, wykorzystywane, bite i traktowane w okrutny sposób, aby wywołać u nich lęk przed niewłaściwym zachowaniem. Jest to część, której turysta nie widzi. Innym powodem jest to, że szkodzą im drewniane siedzenia.
Nie powinniśmy również wspierać miejsc, w których słonie robią sztuczki, malują, bawią się lub robią inne podobne i nienaturalne rzeczy.

Więcej na „Etyczne wybory i podróżowanie”

Wyspa Phi Phi 📍

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia wyspa Phi Phi

Jeśli kiedykolwiek oglądałeś kultowy film „niebiańska plaża” to prawdopodobnie już tu byłeś 😉

Wyspa jest jak mały raj z jedną szokującą różnicą – ilością śmieci rozrzuconych na plaży i wodzie. Przynajmniej tak było, kiedy odwiedzałam to miejsce. Niestety tak jest w Azji i boli mnie serce, widząc tę ​​niesamowitą przyrodę traktowaną w taki sposób.

Na wyspie wynajęliśmy kajak z moim chłopakiem i rozpoczęliśmy przygodę. W pewnym momencie zauważyliśmy płetwy w wodzie zbliżające się i nagle wyskakujące… było to około 10 delfinów! Nie mogłam uwierzyć w nasze szczęście, ale po chwili nie wiedzieliśmy jak się zachować, bo przecież w końcu są dzikie i skakały w naszym kierunku, gdy byliśmy na małym kajaku wstrząsanym przez fale… W każdym razie nie mogliśmy się martwić tym za dużo, ponieważ była to jedna z najlepszych niespodzianek jakie kiedykolwiek mieliśmy!

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia wyspa Phi Phi łódź

Phuket📍

Jest to dość duża wyspa i według mnie nie wystarczająco „tropikalna”, ale świetne miejsce do odkrywania innych wysp i jest tu również wiele niesamowitych hoteli, jeśli chcesz rozpieszczenia. Thavorn Palm Beach Resort jest jednym z takich miejsc, a ponadto żyją tu wolno różne zwierzęta w ogrodach, takie jak króliki.

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia wyspa Phuket

Koh Samui 📍

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Samui łodzieMalvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Samui ogród BuddhaMalvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Samui plażaMalvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Samui plaża

Koh Tao 📍

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Tao zatoka rekinów Sharm BayMalvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Tao zatoka rekinów Sharm BayMalvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Koh Tao zatoka rekinów Sharm Bay

Railay Krabi 📍

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Raily Krabi plaża

Zawsze będę pamiętać Krabi jako całkowitą niespodziankę i przygodę, ponieważ nie wiedziałam wiele o tym miejscu przed przyjazdem, a droga nie była czymś, czego się spodziewałam…

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Raily Krabi

Podróżowałem z moim chłopakiem z malezyjskiej wyspy Lankawi, co zajęło około 8 godzin, a z jednego miasta pojechaliśmy taksówką do Krabi, kiedy byliśmy bliżej. Zawsze staramy się robić wrażenie jakbyśmy wiedzieli dokąd zmierzamy i nie zadajemy zbyt wielu pytań 😉 Byliśmy więc zaskoczeni, gdy taksówkarz wysadził nas w małej marinie i byliśmy zbyt zmęczeni, aby szybciej zareagować. Widzieliśmy, że wkrótce odpływa ostatnia łódź, więc wsiedliśmy. To było bardzo dziwne, ponieważ widać na mapie, że to nie jest wyspa, więc po co pływać tam łodzią?!? Zrobiło się ciemno, fale były duże i wstrząsały małą tajską „long boat” i denerwowaliśmy się. Przyjechaliśmy w nocy i gdy zobaczyliśmy nasz hotel, to z radością i ulgą świętowaliśmy z moim ulubionym shake z mango.

Gdybym podróżowała wtedy samotnie, bardzo bym się zestresowała sytuacją. Podróżowanie z odpowiednią osobą daje komfort, że niezależnie od tego, co się dzieje, jesteście razem.

Naprawdę doceniam to, że mam najlepszego partnera do podróży, ponieważ doświadczyłam również podróżowania z ludźmi, którzy narzekali, panikowali, nie podejmowali decyzji, a następnie obwiniali za niewłaściwą decyzję. Podczas podróży musisz podjąć wiele decyzji i zmierzyć się z różnymi wyzwaniami. Czasami nie można czegoś wiedzieć, zanim zdobędziesz własne doświadczenie, więc nie możesz całkowicie uniknąć ryzyka. Jeśli masz odpowiednią osobę, masz wsparcie i łatwiej jest pokonać każdą przeszkodę. Jeśli jesteś z niewłaściwą osobą, to lepiej już podróżować w pojedynkę, ponieważ taka osoba tylko pogorszy sytuację. Właściwie myślę, że to generalnie odnosi się do życia.

Z naszego pokoju hotelowego zobaczyłam duży basen i chciałam tam pójść, ale było ciemno i czułam się wykończona, więc postanowiłam iść spać. Rano zobaczyłam, że to była świetna decyzja, ponieważ w świetle było widać, że tylko część była basenem, a druga stawem z ogromnymi jaszczurkami! Później dowiedziałam się, że żyją tu przyjazne smoki zwane “monitor lizards”, które mogą mieć do 3 metrów długości. Jestem pewna, że to fajne stworzenia, ale nie chcę wiedzieć, jak zareagowałyby, gdybym naszła je nocą w domu 😉

Na plaży Railay znajduje się także wiele małp, dlatego należy pamiętać o zamknięciu balkonu w hotelu. Wyglądają uroczo, ale potrafią narobić kłopotów 🐒

Do Railay można dostać się tylko łodzią, ponieważ dzieli ją od lądu potężny klif i nie można go obejść. Tajemnica rozwiązana.

Na Raili jest również miejsce widokowe, na które trzeba się wspiąć (najlepiej nie robić tego w japonkach), aby zobaczyć jak wygląda z góry. Dalej ścieżką można dość do laguny.

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia Raily Krabi wspinaczka na punkt widokowy

Koh phangan📍

Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia wyspa Koh Phangan

Koh Phangan Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia

Koh Phangan Malvina Dunder blog rozwój osobisty, relacje, podróże Tajlandia łódź Koh Tao